Från de inledande kontakterna:

 
 
Han loggade in på chatten som var död. Han lyssnade på musik, skön musik som var ny för hans öron och sinnen. Och då fanns hon där, bara hon och han, ensamma inför varandra.
 
Där är du ju! :-)
:)
Hur mår du?
Jo det är väl ganska bra. Själv?
Samma här. Ensam ikväll. Vad gör du då?
Inget särskilt. Slötittar på teve.
OK. Bor du ensam?
Jag har två små döttrar.
Oj.
Mina två änglar som driver mig till vansinne ibland
Haha!
:) haha
Vad fint!
Jo det är väl så. :)
Jag får inte mycket vettigt gjort.
Vad brukar du göra då?
Inte mycket.
Haha.
Haha ;-)
 
Han undrade hur hon såg ut, vad hon tänkte för sig själv. Han undrade vem hon var. Han var spänd av förväntan,  drivande och varm.
 
Jag försöker skriva ett filmmanus.
Låter spännande. :)
Jag försöker hitta det jag ska ägna mig åt.
Dom flesta börjar bara med något och med tiden så blir det så.
Jo.
Jag började utbilda mig till sjuksköterska men har tagit en paus. För min egen skull. Jag vet inte varför, men en dag kändes det som jag inte orkade lika mycket som förut.
OK.
Så jag blev irriterad, snabbt trött, åt obalanserat, klagade på ungarna
Får jag fråga hur det ser ut med barnens pappa?
Ja du... Han hjälper inte till mycket alls. Tyvärr. Han förstår inte hur jobbigt det är för mig att dra lasset, att välja åt honom, att instruera honom när han ska ha barnen. Han har dom varannan helg, ibland inte ens det.
Oj, det var inte mycket.
Jag är väl för snäll kanske. Men nu är jag faktiskt förbannad på honom. Och det ska inte du lyssna på.
Ingen fara. Jag förstår att det är tufft just nu.
Det ordnar sig säkert. :)
Du verkar väldigt trevlig. :-)
Du med. :)
Var bor du då?
Det vill jag inte säga här.
Jag förstår. Jag skrev mitt mobil-nr till dig.
Ah, snällt. Vad bra.
Ja. :-)
Haha :)
 
Han tänkte på kärleken som ung, som en dröm, som en mening, som meningen med allt, inte ens barnen som föddes var meningen, det fanns något mer; det delade livet, den delade sömnen, närheten, känslorna, öppningen in i någon annans själ, gemensam njutning. Hon föreföll ömsint och omtänksam, intelligent och tillmötesgående. Var det vad han behövde? Skulle han se det så? Skulle han tänka på sig själv eller se vad som hände? Hennes ord träffade honom djupt, han kunde inte riktigt förklara det. Han drömde den första natten, i en flytande roddbåt ute på en blank och stilla sjö, omgiven av hus som stack upp ur marken, hammockar, träbryggor. Han kände sig fri men förlorade kontrollen över allting, förlorade känslan av båtens innandömen, kunde inte få grepp med händerna. Allting blev genomskinligt, som en retning, som ett sätt att framvisa fysiologins betydelse. Han vaknade svettig men full av energi, hans mor sa att kaffet var klart och frukost fick man ordna själv, det gällde att vara färdig till klockan ett. Han hade sovit länge, bortom den vardag han var van med. James var trött och glad, skämtade, skojade med morsan, de skrattade, två bröder ihop.
 
 
 
(c) jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0